dissabte, 17 de novembre del 2018

Tardor 2018

Com cada any ens guardem una setmaneta de vacances per aquestes dates de tardor. Poca gent, bona temperatura, preus més raonables i l'espectacle de la natura tardoral.

Vàrem començar baixant a Xerta el pont de Tots Sants. Sempre que anem a Xerta  ens atancem a mercat a Tortosa, cosa aconsellable.

Dissabte vam començar a pujar per amunt fent una paradeta a la Rioja,com cada any. En aquesta època està preciosa...

Ens vam instal·lar a León i d'allà ens desplaçarem a les fagedes de Canseco i Ciñera, allà dits "faedos". Magnífiques !

Vam anar fins a Valporquero on hi han unes cove , aquell dia tancades, però sembla ser que son fantàstiques. No obstant pujar-hi va valdre la pena....

L'endemà ens desplaçarem fins a la comarca de Babia, on es retirava el rei de Lleó. Hi vam accedir a través de la comarca de Luna (estás en Babia- estás en la Luna...). Estava tot nevat i hi feia fred . Vam fer un recorregut en cotxe  i vam tornar a León per por que ens caigués una nevada, ja que no anavem preparats.

Continuàrem viatge cap a Miranda de Ebro. Com que les autopistes son per quan es te pressa, vam optar per fer un camí més llarg però infinitament més bonic i agradable. Vam  anar pel nord de Palencia, cap a Velilla del rio Carrión, Cervera de Pisuerga, Aguilar de Campoo, Orbaneja del Castillo, Poza de la Sal, Brihuega i Miranda. L'opció d'aquesta ruta, bàsicament va ser per visitar Orbaneja del Castillo, un poble buscat en altres ocasions i no trobat. Va valdre molt la pena....I també vam passar per Alba de los Cardaños (una altra vergada...)

Alba de los Cardaños

i Orbaneja del Castillo....

Instal·lats a Miranda de nou, ens vam desplaçar fins a  la serra de Gorbeia i el bosc d' Otzarreta, ja al País Basc, entre Vitoria i Bilbao. La fageda, magnífica, com sempre....

I a partir d'aqui i per arrodonir les vacances, festes de Sant Martí, a Xerta !!!  No s'hi pot faltar i enguany van caure en cap de setmana 👌

I de tornada a casa i per compensar una mica la depressió per la tornada a la feina, vam tornar pel Priorat. No falla mai, qualsevol època de l'any...bon país el Priorat. No m'inportaria perdre-m'hi...

Dono les gràcies als amics Leonardo de León, Reino de León, País llionés i a Julio i Nieves de Miranda pel seu acompanyament i acolliment, com sempre i la seva comprensió   i bona disposició per entendre els nostres pensaments polítics.

Au, fins a l'any que ve !